Кабінет інформатики

Про організацію викладання інформатики та використання НКК

При викладанні інформатики в усіх класах вчитель самостійно добирає засоби та методи подання навчального матеріалу, визначає форму проведення практичних робіт (робота з елементами досліджень, спільна робота в Інтернеті, лабораторні роботи, проектні роботи, практикуми тощо). Використовувати в процесі навчання інформатики можна тільки те програмне забезпечення і навчально-методичну літературу, яку рекомендовано або схвалено МОН України. Стосовно програмного забезпечення (операційна система, офісні програми, графічні редактори, програми опрацювання аудіо та відео тощо), то дозволяється використовувати таке, що гарантує виконання навчальної програми та еквівалентне тому, що зазначене в орієнтовних переліках навчальних програм. Зазначаємо про неприпустимість зобов'язувати до використання програмного забезпечення для вивчення інформатики, що є платформно залежним або платним для загальноосвітнього навчального закладу, вчителя чи учня. Вчитель має право вибору конкретних програмних засобів. По можливості слід заохочувати використання вільного програмного забезпечення, зокрема офісного пакету "ООо4kids", що містить необхідний мінімум засобів для роботи в школі, а також доступний учням україномовний інтерфейс офісного пакету LibreOffice та ін.
З метою реалізації практичної спрямованості курсу інформатики, незалежно від профілю навчання, віку учнів комп’ютерна техніка повинна використовуватися на кожному уроці інформатики. При проведенні всіх навчальних занять з інформатики здійснюється поділ класів на дві групи, за наявності в кожній групі не менше 8 учнів (наказ МОНУ № 128 від 20.02 2002 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»).
Оскільки на етапах актуалізації, мотивації та безпосереднього вивчення теоретичного матеріалу учням також може пропонуватися перегляд презентаційних матеріалів в електронному вигляді, виконання різноманітних завдань та вправ за комп'ютером, структуру проведення кожного уроку вчителеві слід ретельно планувати із урахуванням санітарно-гігієнічних норм, а саме:
- безперервна робота з екраном ПК повинна бути не більше: для учнів 10-11 класів на 1-й годині занять 30 хвилин, на 2-й - 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів - 25 хвилин;
- для учнів 6-7 класів - 20 хвилин;
- для учнів 2-5 класів - 15 хвилин.
При виконанні практичних робіт, які повинні тривати більше максимально можливого часу безперервної роботи з екраном ПК, потрібно після закінчення цього часу зробити перерву в роботі з екраном ПК на 5 хвилин, виконати вправи для очей і після цього продовжити роботу, але не більше, ніж 10 хвилин.
Робоче місце учня, призначене для роботи з комп'ютером, комплектується одномісним столом і стільцем. Кабінет може комплектуватись додатково двомісними учнівськими столами і стільцями для проведення занять без використання комп'ютера. Необхідно надавати перевагу люмінесцентним лампам для організації природного та штучного освітлення. 
При організації навчально-виховного процесу в кабінеті інформатики слід користуватися "Положенням про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів" (затверджено наказом МОН України № 407 від 20.05.2004 р.)
З метою унеможливлення доступу учнів до небажаного контенту, який несе загрозу їх морально-психічному здоров’ю, навчальний комп’ютерний комплекс повинен бути забезпечений безкоштовними фільтрами та брандмауерами:

Немає коментарів:

Дописати коментар